سانتیاگو : گروه‌های امداد شیلی در‌حال آموزش 33‌معدنچی این کشور هستند تا آنها برای عملیات خروج از عمق 700‌متری زمین آماده شوند.

chile

 مقام‌های شیلی امیدوار هستند بتوانند این معدنچی‌ها را که بیشتر از 2‌ماه است زیر زمین گرفتار هستند تا ماه آینده نجات دهند. کپسول فولادی ویژه‌ای برای نجات این معدنچی‌ها به‌تازگی آماده شده است و اکنون آنها در‌حال یادگرفتن فوت و فن‌های لازم برای استفاده از آن هستند.

خروج از عمق 700‌متری با این کپسول فولادی 20‌تا 30‌دقیقه برای هر معدنچی زمان می‌برد. در هفته‌های پیش گروه‌های پزشکی در تلاش بودند که آمادگی بدنی معدنچی‌ها را با دادن برنامه‌های ورزشی ویژه به آنها برای عملیات نجات حفظ کنند.

رقابت انتخاباتی آقای دلقک!

برازیلیا: یک مرد دلقک که نامزد انتخابات پارلمانی برزیل شده است اکنون باید ثابت کند که سواد خواندن و نوشتن برای شرکت در انتخابات را دارد! آقای فرانسیسکو‌اوراردو اولیویرا سیلوا، در ماه‌های اخیر تبلیغات فراوانی برای به‌دست آوردن رای داشته است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود یک‌میلیون نفر از مردم برزیل برای ورود این دلقک به‌کنگره این کشور به وی رای خواهند داد! قرار است این مرد به‌زودی در یک امتحان برای تایید سواد خواندن و نوشتن شرکت کند.

انتخابات برزیل قرار است یکشنبه هفته آینده برگزار شود و مسئولان برگزاری انتخابات اعلام کرده‌اند در صورت رد شدن، آقای سیلوا حتی در صورت پیروزی در این انتخابات نیز کرسی خود در کنگره را از دست خواهد داد.

کشف موش مرده در نان!

لندن: یک شرکت تولید مواد‌غذایی در انگلیس به‌خاطر کشف یک موش‌مرده در بسته نان تولیدی این شرکت به‌پرداخت 27‌هزار دلار جریمه محکوم شد. آقای استفان فورس، چند وقت پیش بعد از خوردن چند تکه از این نان تُست متوجه پرس‌شدن یک موش مرده در کنار تکه‌های دیگر نان شد.

پس از بی‌توجهی مسئولان این شرکت به تماس‌های تلفنی این مرد خشمگین وی عکس‌های این محصول را در اینترنت قرار داد و همزمان شکایت خود را تسلیم دادگاه کرد. این مرد می‌گوید در حالی که مشغول درست‌کردن ساندویچ با این نان‌ها بوده است متوجه موضوع شده و مدت زیادی نمی‌توانسته لب به غذا بزند. مسئولان این شرکت غذایی ضمن عذرخواهی از مشتریان خود اعلام کردند که سخت‌گیری بیشتری نسبت به رعایت استانداردهای بهداشتی خواهند داشت!

تبدیل تراکتور به خودروی پلیس!

لندن: مسئولان پلیس انگلیس قصد دارند در مناطق روستایی این کشور برای مقابله با سارقان، از تراکتور به‌جای خودروهای مرسوم پلیس استفاده کنند! مرحله نخست این طرح در منطقه لینکلن‌شایر اجرا شده است و به‌همین خاطر 5‌تراکتور صفر‌کیلومتر به‌شکل خودروهای پلیس رنگ‌آمیزی شده و روی آن چراغ‌‌گردان، آژیر و ودیگر تجهیزات لازم نصب شده است.

مقام‌های پلیس می‌گویند از این تراکتورها برای گشتزنی در بازارهای روستائیان، زمین‌های کشاورزی و جلوگیری از سرقت در آنها استفاده خواهند کرد. علاوه بر این تراکتورهای پلیس روزانه در مناطق ناهموار گشتزنی می‌کنند تا برای رسیدگی به تخلفات وارد عمل شوند. سرقت ماشین‌های کشاورزی در مناطق روستایی انگلیس این اواخر افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 117165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز